Rabu, 2 April 2014

Bab 13 : Semangat Baru

  Kelopak mata Gary terbuka luas. Sinaran matahari memancarkan cahaya tepat ke wajahnya.
  Harghh! Sudah pagi rupanya. Gary mengeliat.
  Gary melangkahkan kakinya ke dapur untuk membuat susu.
  Namun, langkah kakinya terhenti apabila melihat Kwang Soo masih lena tidur di atas sofa ruang tamu.
  Otaknya mula bekerja keras untuk mengingat kembali peristiwa malam itu.
  'Selamatkan Ji Hyo! Dia dalam bahaya!' Ayat itu terngiang-ngiang di mindanya.
  Maknanya aku tak mimpi! Ji Hyo betul-betul memerlukan aku! Gary berlari masuk semula ke biliknya.
  Bunyi tapak kaki Gary yang berlari itu, menyedarkan Kwang Soo dari alam mimpinya.
  Kau nak pergi mana? Tanya Kwang Soo apabila melihat Gary keluar dari bilik dengan membawa jaket dan telefon bimbit di tangannya.
  Kejar impian aku! Jawab Gary mudah.
  Gary mencapai kunci kereta di atas meja dan terus keluar dari rumah.
  Deruman enjin kereta itu juga telah menyedarkan Jong Kook dan Haha daripada tidur mereka.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Jong Ki memang terkenal dengan sifat buaya daratnya. Aku yakin yang Ji Hyo akan terseksa selepas hidup bersama dia. Aku jugak yakin yang kau akan sakit hati bila kau tengok Ji Hyo sakit hatikan? Kwang Soo memandang tajam ke mata Gary.
  Jadi, apa lagi yang kau tunggu? Kau nak tengok dia merana seumur hidup? Kau nak menyesal selama-lamanya? Atau kau memang nak tengok hidup dia menderita? Tanya Kwang Soo sinis.
  Cukup! Gary menghentak meja.
  Dia takkan menderita kalau dia yang pilih cara jalan hidup dia sendiri! Gary mengangkat punggung dan beredar dari situ.
  Apa yang Kwang Soo cakap tu betul! Kata-kata Jong Kook menghentikan langkah kaki Gary.
  Kalau kau tak pandai lindungi wanita yang kau cintai, kau sama aje macam Jong Ki! Lelaki dayus! Ujar Jong Kook sinis.
  Gary mengepal kedua-dua tangannya seperti penumpuk. Dia menahan marah apabila dipanggil sebagai lelaki dayus.
  Gary menuju ke biliknya dan meninggalkan Jong Kook, Kwang Soo, dan Haha di ruang tamu.
  Dayus! Laung Jong Kook sebelum Gary membuka pintu biliknya.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Peristiwa malam itu masih terngiang-ngiang di telinga Gary.
  Mana aku nak cari dia ni? Gary bertanya kepada dirinya sendiri.
  Aku akan buktikan aku bukannya dayus! Jerit hati Gary.
  Stereng kereta dipusingnya berkali-kali tanpa hala tujuan.
  Akhirnya, kereta pacuan empat roda itu berhenti juga di depan rumah Ji Hyo.
  Gary membuka pintu kereta. Kakinya melangkah menghampiri pintu pagar. Loceng ditekan beberapa kali.
  Ya, encik. Boleh saya bantu? Lain yang diharapkan, lain pula yang keluar.
  Seorang wanita berumur keluar dari rumah dan bertemu Gary. Mungkin juga dia ialah pembantu rumah Suk Jin.
  Maaf kalau saya ganggu. Cik Ji Hyo ada di rumah? Tanya Gary lemah-lembut.
  Maaf. Encik ni siapa? Ada hubungan apa dengan cik Ji Hyo? Soal orang gaji itu.
  Saya ni kawan dia. Takpalah kalau Ji Hyo takda. Tapi tuan Suk Jin ada di rumah tak? Gary bertanya lagi.
  Oh! Encik ni kenal tuan Suk Jin juga ya? Gary hanya mengangguk dengan soalan itu.
  Tuan Suk Jin pun takda di rumah. Ada apa ya encik nak jumpa mereka? Kalau nak tinggalkan pesanan, nanti saya sampaikan.
  Takda apa-apa. Tapi boleh saya tahu, mana mereka pergi?
  Mereka ke Hotel Diamond. Mereka nak buat persiapan untuk majlis esok.
  Hotel Diamond tu, hotel yang tuan Suk Jin uruskan kan? Wanita itu cuma mengangguk.
  Majlis apa ya kalau saya boleh tahu? Tanya Gary lagi.
  Majlis tu untuk meraikan tuan Suk Jin mendapat projek di Jerman. Tuan Suk Jin dan tunang Ji Hyo ada merancang untuk membuat kejutan untuk Ji Hyo tapi saya tak pasti pula apa.
  Apa yang Jong Ki nak buat agaknya ek? Gary bertanya seorang diri namun ia dapat didengar oleh telinga wanita itu.
  Kamu kenal Jong Ki juga ya? Wah! Mak cik rasa kamu ni macam kawan rapat Ji Hyo aje. Wanita itu mengagak.
  Betullah tu. Sangat rapat. Jawab Gary mengiakan saya sambil melemparkan senyuman.
  Mesti Jong Ki nak melamar Ji Hyo depan orang ramai. Lepas tu, tuan Suk Jin pula nak mempercepatkan tarikh perkahwinan mereka. Wah, romantiknya! Wanita tua itu berangan.
  Namun, panas pula telinga Gary apabila mendengarnya. Meluap-luap api cemburu dalam hatinya.
  Takpalah mak cik. Saya nak kena pergi cepat ni. Terima kasih. Gary berlari masuk ke dalam keretanya. Pedal minyak ditekan kuat. Laju kereta itu berdesup.
  »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Nombor yang anda dail, tiada dalam liputan. Sila cuba sebentar lagi.
  Dari tadi Jong Kook dan Haha cuba menghubungi Gary tapi tidak dapat.
  Mengikut cerita daripada Kwang Soo tadi, kekalutan Gary amat membimbangkan mereka semua. Mereka hanya mampu berdoa dan menunggu khabar daripada Gary sendiri.
  »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Maaf ya saya tumpang tanya. Tuan Suk Jin dan cik Ji Hyo ada di sini tak? Gary bertanya dengan salah seorang pekerja di kaunter penempahan bilik di Hotel Diamond itu.
  Maaf ya. Encik ni siapa? Tanya gadis muda itu.
  Gary sudah kelam-kabut tidak tahu apa yang mahu dijawabnya.
  Persembahan! Ya, persembahan. Saya nak jumpa tuan Suk Jin untuk bincang pasal persembahan. Jawab Gary lega. Entah apa yang difikirkannya sampai jawab dengan jawapan seperti itu.
  Tapi tadi ada jugak kumpulan nyanyian yang cakap diorang ada buat persembahan untuk esok. Itu pun mereka. Gadis itu menunding jarinya ke arah lobi hotel.
  Oh, mereka ke? Diorang tu lah kumpulan saya. Maknanya mereka dah bincang dengan tuan Suk Jin lah ya. Takpa, terima kasih. Gary menuju mendekati sekumpulan band itu.
  Apa kau buat ni Gary? Menipu aje ke idea yang kau ada? Gary memperbodohkan dirinya sendiri.
  Maaf kalau saya ganggu. Korang ke yang kena buat persembahan esok? Tanya Gary tanpa segan.
  Ya. Kenapa? Ada masalah ke? Tanya Min Hyuk, salah seorang daripada mereka.
  Kalau saya nak sertai kumpulan ni esok boleh. Esok aje. Tolonglah! Mohon Gary.
  Hahahahahahah....
  Kau dah takda kerja lain ke nak join kitorang? Kata Jong Hyun. Mereka semua ketawakan Gary.
  Bukan macam tu bro. Esok kekasih saya ada kat majlis tu. Kitorang tengah gaduh sebab ada orang ketiga. Saya cuma nak luahkan perasaan saya melalui lagu aje bang. Tolonglah saya! Gary merayu terus-terusan.
  Oh, pasal cintalah ni! Takpalah kalau macam tu. Aku tolong kau. Kau boleh la buat persembahan esok. Aku faham perasaan orang bercinta ni. Jawab Yong Hwa, ketua kumpulan CN Blue itu.
  Terima kasih bro. Hanya tuhan yang dapat membalas jasa korang ni. Terima kasih. Tanpa berlengah, Gary terus memeluk Yong Hwa.
  Takpa la. Aku cuma nak tolong kau. Buat yang terbaik esok ya. Kata-kata itu dipegang oleh Gary.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Kau pergi mana hah? Kitorang call tak jawab! Mesej tak reply! Risau tahu tak! Marah Jong Kook tetapi marahnya tandanya dia sayangkan Gary.
  Aku cari Ji Hyo. Jawab Gary mudah. Haha menghampiri Gary.
  Habis, jumpa tak? Tanya Haha ingin tahu.
  Tak. Jawapan Gary memberikan keluhan kepada semua yang dengar.
  Tapi aku dapat tahu esok Ji Hyo mesti datang dekat hotel ayah dia sebab ada pelancaran ke, perasmian ke, entah apa-apa entah. Aku tak pasti. Jawab Gary tanpa tahu isi kandungannya.
  Jadi, kau nak jumpa dia kat hotel tu ke esok? Tanya Haha.
  Ya. Tapi apa yang aku dengar tadi, kemungkinan besar Jong Ki dengan Suk Jin akan buat kejutan buat Ji Hyo sebab diorang nak percepatkan tarikh perkahwinan tu. Kata Gary tenang.
  Apa? Mereka bertiga memberi reaksi yang sama.
  Itu bukan kejutan tapi bala! Ji Hyo takkan suka, percayalah. Dia akan lebih tertekan kalau tarikh tu makin dipercepatkan. Kwang Soo memberi pendapat.
  Apa yang buat kau yakin sampai macam tu? Jong Kook bertanya kepada Kwang Soo.
  Kita pergi hotel tu sama-sama esok. Kita tengok perubahan wajah dia bila Suk Jin dengan Jong Ki umumkan berita tu nanti. Kata Kwang Soo berkeyakinan.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Mereka berempat melangkah kaki ke lobi hotel. Pagi-pagi lagi sudah ramai tetamu yang hadir.
  Kita nak pergi mana ni? Tanya Haha.
  Aku nak tunggu seseorang jap. Kalau korang nak masuk dewan hotel tu dulu pergilah. Aku ada hal sikit. Jawab Gary.
  Takpalah. Biar kitorang ikut kau. Pergi sama-sama, balik pun sama-samalah. Kata Jong Kook itu ada betulnya juga.
  Gary, dah lama tunggu? Yong Hwa memegang bahu Gary daripada belakang.
  Eh, takdalah. Baru aje sampai. Mereka semua bersalaman antara satu sama lain.
  Dah sedia ke? Tanya Yong Hwa.
  Huh! Gary tarik nafas dalam-dalam. Dah! Semangat Gary membara dalam diri.
  Mereka semua bergerak ke belakang pentas dewan untuk membuat persediaan.
  Aku tak faham? Sedia untuk apa? Tanya Jong Kook.
  Kau tengok aje la nanti. Gary mengenyitkan matanya kepada mereka.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Jong Kook, Haha, dan Kwang Soo duduk di dalam dewan sambil menikmati hidangan yang disediakan. Manakala Gary masih lagi di belakang pentas masih lagi menunggu masa untuk membuat persembahan.
  Boleh ke kita makan aje kat sini? Kita mana ada dapat jemputan. Tanya Kwang Soo.
  Aku pun rasa macam serba salah aje ni. Kata Haha.
  Takpe kot. Kalau Suk Jin nampak kita, dia mesti tak kisah sebab dia kenal kita. Jawab Jong Kook tenang.
  Terima kasih kepada semua yang sudi hadir ke majlis ini. Suara itu kedengaran dari pembesar suara.
  Mereka bertiga menoleh kepala ke arah pentas. Suk Jin!
  Saya bersyukur kerana dengan usaha, kerjasama, dan sokongan kamu semua, saya dapat memajukan empayar syarikat dan hotel ini. Dan kehadiran kalian juga adalah untuk meraikan bakal pengantin anak saudari saya, Song Ji Hyo dan putera idamannya Song Jong Ki. Saya harap cinta mereka berkekalan. Terima kasih sekali lagi kepada semua hadirin sekalian. Sambung Suk Jin lagi. Para tetamu yang hadir memberikan tepukan yang gemuruh.
  Tanpa membuang masa, saya menjemput sekumpulan penghibur untuk membuat persembahan untuk menghiburkan anda semua. Harap anda semua terhibur. Tepukan diberikan sekali lagi.
  CN Blue dan Kang Gary keluar dari belakang pentas.
  Ji Hyo, kau kat mana? Bisik hati Gary. Matanya melilau mencari Ji Hyo berada di mana.
  Kaki mereka sudah memijak atas pentas tetapi Gary masih belum nampak bayangan Ji Hyo.
  Aku rasa aku tak jadi la buat persembahan ni. Aku tak nampak pun dia. Gary berbisik ke telinga Yong Hwa.
  Kau kena yakin! Balas Yong Hwa.
  Yong Hwa memberi mikrofon kepada Gary. Gary terpinga-pinga.
  Kau guna suara kau untuk menperkenalkan diri kau dan kami semua. Aku pasti kalau dia dengar suara kau, mesti dia muncul.
  Gary mengangguk dan mencapai mikrofon itu.
  Hai, memperkenalkan saya ialah Kang Gary bersama kumpulan CN Blue di sini. Saya harap anda akan terhibur dengan persembahan kami. Lolol.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Kang Gary!
  Ji Hyo yang berada di luar dewan, sangat terkejut mendengar suara itu. Perkataan 'lolol' sudah meyakinkannya bahawa lelaki yang bersuara itu adalah Kang Gary.
  Namun, Ji Hyo ragu-ragu sama ada mahu masuk ke dewan tersebut ataupun tidak.
  Suara yang lunak dan merdu sudah kedengaran. Nampaknya Yong Hwa sudah mula menyanyi dengan judul lagunya 'For first time lover'.
  Tapi itu bukan suara Gary. Mungkin Gary yang lain. Bukannya 'Gary aku' aje yang wujud dengan nama Kang Gary. Ramai lagi yang berkongsi nama yang sama.
  Chop! 'Gary aku!' Aku ni dah kenapa. Sedar Ji Hyo! Dia dengan kau dah takda apa-apa hubungan lagi! Ji Hyo berdialog dengan dirinya sendiri.
  Aku kena pastikan betul ke dia Gary yang pernah bertakhta dalam diri aku ni tapi kenapa kaki aku ni macam berat aje nak masuk ke dalam dewan tu? Ego dalam diri Ji Hyo yang menebal telah menghalangnya untuk mencari kepastian.
  Ji Hyo, kenapa tak masuk lagi ni? Suk Jin dan Jong Ki tiba-tiba muncul dari belakangnya.
  Err... Er... Hah! Ji Hyo tunggu daddy lah. Ji Hyo hanya hentam keromo menjawab.
  You tnggu daddy aje ke? I tak ke? Tanya Jong Ki manja.
  Eh, kamu ni. Tak payah nak bermanja depan daddy pulak ya. Jawab Suk Jin.
  Huh! Ji Hyo menarik nafas lega. Nasib baik daddy potong soalan Jong Ki tu tadi. Kalau tak, aku pun tak tahu nak jawab apa. Ji Hyo mengeluh lagi.
  Mereka bertiga melangkah masuk ke dalam dewan.
  Jong Ki dan Ji Hyo masuk berpegangan tangan.
  Gary yang sedang bermain keyboard piano di atas pentas begitu cemburu melihat kemesraan Ji Hyo dan Jong Ki.
  Nasib baik dia dapat mengawal perasaannya itu. Kalau tak, pasti persembahan itu akan jadi teruk jika Gary tidak fokus dan membuat kesalahan.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Korang dapat jemputan ke? Jong Ki berdiri tegak menghadap Jong Kook, Haha, dan Kwang Soo.
  Mereka semua terdiam.
  Kenapa senyap. Maknanya tak lah tu kan? Kenapa nak menyemak aje kat sini. Baik korang blah dari sini! Ajak kawan korang yang hodoh kat atas pentas tu berambus sekali. Buat sakit mata aje! Sindir Jong Ki.
  Memang kau tak ajak kitorang datang sini. Ada kitorang kisah! Jong Kook berani menjawab.
  Nasib baik kat sini ramai orang. Kalau tak, pecah muka kau kat sini! Sinis Jong Ki.
  Selepas beberapa langkah Jong Ki pergi, dia berpatah balik semula pergi menghampiri Jong Kook dan yang lain.
  Tunggu sekejap. Kwang Soo? Kau pun ada kat sini? Dan aku baru perasan yang Jong Kook dah baik dengan Gary ke? Wah! Aku terkejut betul ni. Apa yang mamat hodoh tu bomohkan korang sampai korang semua baik dengan dia. Korang belot aku rupa-rupanya. Sinis Jong Ki lagi.
  Baik kau blah dari sini sebelum gigi kau patah kena penumbuk aku ni! Balas Jong Kook secara lembut tetapi isi kandungannya terlalu pedih untuk didengar.
  Ooppss! Maaf! Jong Ki pura-pura takut dan dia terus beredar dari situ. Dia pergi duduk di sebelah Ji Hyo pula.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
   Kenapa kau tak pandang aku? Kau tak nampak ke aku kat sini. Gary, pandanglah aku! Cuba kau pandang aku. Aku mohon, kau pandanglah sini walaupun sekali. Hati Ji Hyo berasa sakit kerana Gary langsung tidak menoleh ke arahnya. Dia juga tertanya-tanya sama ada Gary betul-betul sudah melupakannya atau itu cuma helah semata-mata.
  Jong Ki menarik kerusi di sebelah Ji Hyo lalu dia duduk di atasnya.
  You pergi mana tadi? Tanya Ji Hyo.
  I jumpa Jong Kook dengan Haha. Kwang Soo pun ada jugak. Jawab Jong Ki.
  Diorang pun ada? Diorang dapat jemputan ke? Siapa yang jemput? Soalan ditanya bertalu-talu.
  Diorang datang sini tumpang makan aje kot. Lapar sangat agaknya. Tak cukup makan. Kasar sungguh ayat yang dibalas oleh Jong Ki.
  Ji Hyo memandang Gary lagi. Kebetulan, pada waktu itu juga Gary memandang Ji Hyo. Ji Hyo mengambil kesempatan untuk membuat Gary cemburu. Ji Hyo memeluk lengan Jong Ki di sebelahnya dengan erat.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Selepas Yong Hwa menghabiskan lagunya, Gary mengambil tempat di hadapan. Dia berdiri di hadapan sambil memegang mikrofon yang telah dikakikan.
  Kenapa kau buat aku macam ni Ji Hyo? Sakit hati aku ni bila kau peluk lengan Jong Ki tu erat-erat!
  Pada masa yang sama, telefon bimbit Jong Ki berbunyi.
  Saya keluar kejap ya. Izin Jong Ki kepada Ji Hyo sebelum dia menjawab deringan telefon bimbitnya itu. Kini Ji Hyo seorang diri.
  Ini peluang aku! Kata Gary dalam hati.
  Saya datang ke sini sebenarnya....

* Saya perlu habiskan cerpen ni secepat mungkin sebab saya akan ke PLKN minggu hadapan. Sesungguhnya, saya memang masih banyak idea untuk meneruskan cerpen ini hasil daripada pertolongan pembaca dan fans gaerokie (instagram) tetapi malangnya saya tidak sempat untuk meneruskannya. Maaf sekali lagi.

Rabu, 26 Mac 2014

Chapter 12 : Reconciliation

  Eleven days have passed. Various memory of joy and sorrow that they share together.
  However, Ji Hyo still can not forget the memory of Gary passion, jealousy of Jong Ki, and honesty of Jong Kook.
  But, since that expression of feelings session that day, Gary was seldom talk to her. e was also confused.
  Does Gary have given up to pursue her love? Is Gary trying to stay away from her or try to forget his love?
  Suddenly, I feel homesick with his antics. Arghh! What is this feeling? Ji Hyo dialogue in herself.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Before we boarded the bus, I want to repeat once again. Make sure your belongings not left there in the homestay. Advice Jae Suk.
  After they all had to make sure there's nothing that left, Suk Jin ordered them to take the bus one by one.
  Wait a minute! Ji Hyo withdrew Gary's hand before he stepped on the bus stairs.
  Yes. Anything? Ask Gary.
  What's wrong with you? Are you angry with me? Ask Ji Hyo.
  No. Answer Gary simple.
  Gary enter the bus regardless of Ji Hyo.
  What are you doing with Ji Hyo just now? Ask Jong Ki as he seen Gary and Ji Hyo in front of the bus doorstep from the bus window.
  Well, there is nothing much. She asked me, have I seen you or not? I just said no. Gary replied calmly.
  Oo... I thought you want to...
  I will not seize someone fiancee. Answer Gary before Jong Ki finish his sentence.
  Good. Nevermind if you know it. Jong Ki smile.
  Why do not you treat Ji Hyo? Ask Haha after Gary sitting next to him.
  She does not belong to me anymore. Answer Gary easily.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  The bus stop in front of Haha's house.
  Haha, can I want to stay at your home just for one night? Ask Gary.
  Can of course. Lets go. Invite Haha.
  Haha and Gary go out from the bus. They take their bags on the hood of the bus.
  Uncle, please wait a while here. I want to see my friends for a minute. Said Ji Hyo to the bus driver.
  Jong Ki still unaware there is no Ji Hyo beside him as he still asleep soundly on the bus seat.
  Gary, wait a moment. Gary look at back and catch a glimpse of Ji Hyo. Ji Hyo approaches.
  You both talk a while. I go first. I wait for you in there. Haha said to Gary. He gives space to that troubled couples to discuss their problems.
  You want what? Ask Gary.
  Do you live here? Ask Ji Hyo.
  No. I deliberate stop here because I do not want you to know where I'm to stay. Gary reply calmly.
  Why is that I can not know where your house? Ji Hyo voice rising slightly.
  Do you want to see me, because that's all? Ask Gary.
  No. It's not like that. Denies Ji Hyo.
  Then what?
  Err...
  If you do not know what to say, other times not meet me like this! Gary lift his bags, start to step and he's leaving Ji Hyo.
  When can we meet again? Ask Ji Hyo after Gary took a few steps.
  Gary turn back and look into Ji Hyo's face.
  We may never see again. Answer Gary.
  Huh! But why? Ask Ji Hyo were in shock.
  There's no reason for us to meet again. After all, you have been getting married. There is no point to me to be close with someone future wife. Gary said with a serious face.
  But so what if I still want to see my own friend? Ji Hyo.
  The word 'friend' was already painful enough for Gary. Gary step again to go.
  Pin! Pin! Pin! The bus was already deafening it horn.
  But how if I want to see you too? Ji Hyo still not given up asking.
  Do you believe in destiny? Ask Gary while never look at back.
  Yes. Answer Ji Hyo brief.
  Just wait for the destiny to move in it time. If it determined that we will meet, then we will meet also. Gary leaves Ji Hyo.
  Pin! Pin! Pin! Horn sounds again.
  What noisy is this! Angry Jong Ki. He awoke from his sleep because of the deafening sound of the horn.
  Jong Ki strange to see Ji Hyo was not beside him.
  Did you saw Ji Hyo before? He asked Kwang Soo and Jong Kook at the behind seat.
  Kwang Soo shook his head.
  No. Just now we're sleeping. I wake up even cause the horn sounds. Denies Jong Kook. Actually he knew and saw everything.
  Sorry uncle, I was late. Ji Hyo steps on the bus stairs.
  Honey, where are you go just now? Ask Jong Ki with his panic face-fetched.
  Not going anywhere. Do not worry okay. Said Ji Hyo. Jong Ki replied with a smile.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Why would she want to see you? Ask Haha.
  She request for meeting. Gary shortly said.
  Wow, this is great news! Then, you gave her for your phone number right?
  Indirect.
  Huh? Why is that?
  I already do not want to hope too much.
  What's going on with you! You should have to take the chance. She was about to try to reconcile with you.
  Never mind. She's getting married already.
  But...
  No but in this case. I stay at your home because of we can chat. Rather than think of the problem.
  Okay I see. Tonight we will go to hang out at club.
  Set. Answer Gary.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Kring! Kring! Kring! Haha cell phone rang.
  Hello! Haha answered the call without looking at the screen who was contact.
  I apologize. I do not mean like what you both think.
  Haha look at his screen cell phone.
  You're a lousy friend Jong Kook! Why did you apologize to me? You should phone Gary, not me!
  I know you all really upset with me but I'm doing it with a reason. Continue Jong Kook.
  For what? Because you want to see your friends suffer? Haha angry again.
  You remember, I had said that I wanted to do something after I heard Jong Ki discredit Gary in front of Ji Hyo in the afternoon when we're looking for firewood? Ask Jong Kook online.
  No. I do not remember at all.
  Aishh! I had tell you. Tonight I explain to both of you. I come to your house tonight okay.
  As you wish.
  The online mobile phone is switched off.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Tuk! Tuk! Tuk!
  The knocking at the door interfere Haha and Gary were watching television.
  Haha go to open the door while Gary was still focus himself watching television.
  I'm sorry Gary.
  The voice was like... Gary turn his head back.
  What are you doing here? Ask Gary with his face a little surprised.
  I come here want to apologize. I have no intention to betray you. I have a reason. I come here also wants to tell you guys the truth. Jong Kook explaine.
  I do not understand. What do you mean? Ask Gary doubt.
  Jong Kook sitting on the sofa also Haha.
  Actually the first fight that night, I have planned from the beginning. Jong Kook said.
  Huh? Gary and Haha reaction at the same time simultaneously.
  Meaning you do not have anti-Gary? Ask Haha.
  Yes. I do that after I heard the conversation between Jong Ki and Ji Hyo at that time in the day in the forest! For sure, I need to find a way to know real truth. Jong Kook continue again.
  But last time you admit that you love Ji Hyo right? Is it true? Ask Gary curious to know.
  Of course not. I just want to see you love her with a sincerity.
  Later I'll tell the story please. Let's go out to eat. I'm hungry now. Jong Kook said.
  I just kind of surprise to hear that you're hungry. Said Haha. The three of them laugh together.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Hmm... Fullness!
  Okey. Now come on tell us. Haha said. Gary just nod.
  The stories are like this. When we were looking for a firewood that day, I saw Ji Hyo and Jong Ki had a friendly chat. Very close. So I doubt whether does he slandered you cheated or you really cheat? Jong Kook said.
  Do you not trust me? Ask Gary as he frowns.
  I do not said that I do not believe you, I'm just skeptical. Answer Jong Kook.
  Then, why do you suddenly want to find a fight with Gary? Ask Haha curiously.
  I hate Gary as a plan to huddle me with Ki Jong, Kwang Soo, and Ji Hyo. Within a few days I was with them, I got a lot of convincing info. Continue Jong Kook.
  Examples of the information that you get? Ask Haha.
  Jong Ki was hired a woman who tried flirting Gary that night. Answer Jong Kook.
  Huh? Haha surprise.
  Did I already told you. You are not trust me. Gary said.
  That only small issue. The biggest issue is that he wants to hire me to try get close with Ji Hyo and then he asked me to discredit you front Ji Hyo.
  After that, you talk a bad about me in front of Ji Hyo? Ask Gary.
  Of course I'm not. The wages that he wanna gave me also I did not take. Answer Jong Kook.
  Jong Kook tells the truth one by one until the restaurant was almost closed.
  Haha staring at his watch.
  Argghhh! One a.m. already? No wonder my eyes are very sleepy. I could not have any break and rest from a day! Haha sigh.
  Agree. Let us go back. I was already sleepy too. Answer Gary.
  Haha, can I have a sleep at your house for tonight? Ask Jong Kook.
  It's nice. Then it will be merrier. Answer Haha.
  They went out of the restaurant together.
  I had no idea how some people are having a jealousy habit like Jong Ki. Haha said.
  They have a chat as they're walking.
  I did not ever expect anything that severe person like Jong Ki once. Paranoid! Answer Jong Kook.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Tuk! Tuk! Tuk!
  Recently at the moment when the engine car was start, suddenly someone hit at a car window.
  Kwang Soo!
  They were all astonished by the sudden presence of Kwang Soo.
  What are you doing here? How can you see us? Ask Jong Kook.
  I have long noticed you guys actually. From this afternoon I follow you guys. Answer Kwang Soo.
  Are you a precipitants of us? Ask Haha without censure.
  Eh, not like that! I want to say something but I just do not have a courage. When I see you've to go back home, it's seems like I have to be brave to talk too. Answer Kwang Soo muddled.
  What are you gonna say? Ask Jong Kook.
  I want to remind you, Gary. Please be careful with Jong Ki after this. He has a new plan if you still wanna have Ji Hyo as half of your life, you will be suffer later.
  Hahahahahaha! Gary laughe heartily.
  You said to him that I've already forgotten all about Ji Hyo. He did not have to worry anymore. Answer Gary.
  Why do you say that? Have you been giving up? Ask Kwang Soo.
  There's nothing! Answer Gary.
  It's hurt to forget about you and I still loving you but my heart had a torn pain! I've not stand with all this stupid game! Said Gary heartbeat.
  You can not be like that. You have to save Ji Hyo from a kinds of devil like Jong Ki! Beg Kwang Soo.
  Devil? What do you mean? Ask Jong Kook aid.
  Long story. I'll tell you guys later. We meet here tomorrow morning. Proposes Kwang Soo.
  Can not! You've to tell the story to us by tonight too! Haha said.
  Huh? Kwang Soo gaping there.
  You can just hang out at my house tonight. Then story to us from A to Z! Haha word again.
  Hmm... Also a good idea. Okay. Kwang Soo receiving Haha's invitation.
  Huh? He does not need to come with us! Jong Ki who must send you to come here right? Ask Gary doubt.
  I swear I come here alone. I really want you to help Ji Hyo. Kwang Soo said honestly.
  I trusted him, so you have to try to believe in him. Advice Jong Kook.
  Gary tried to understand the situation and he agreed to let Kwang Soo stay with them.

*Sorry for long time no post for the next chapter because I do not have any ideas. Sorry again "(

Bab 12 : Perdamaian

  Sebelas hari sudah berlalu. Pelbagai memori suka dan duka yang mereka kongsi bersama-sama.
  Namun, Ji Hyo masih tidak dapat melupakan memori kegigihan Gary, kecemburuan Jong Ki, dan kejujuran Jong Kook.
  Tetapi, sejak peristiwa sesi luahan perasaan tempoh hari, Gary sudah jarang bercakap dengannya. Dia juga keliru.
  Adakah Gary sudah berputus asa untuk mengejar cintanya? Adakah Gary cuba menjauhkan diri darinya atau cuba melupakan cintanya?
  Tiba-tiba aku berasa rindu dengan keletahnya. Arghh! Perasaan apakah ini? Ji Hyo berdialog dalam diri.
   ®»®»®»®»®»®»®»®
  Sebelum kita menaiki bas ini, saya ingin ulang sekali lagi. Pastikan barang-barang anda tiada yang tertinggal di kawasan homestay ini. Nasihat Jae Suk.
  Selepas mereka semua sudah memastikan tiada apa-apa yang tertingal, Suk Jin mengarahkan mereka menaiki bas seorang demi seorang.
  Tunggu jap! Sebelum Gary memijak tangga bas, Ji Hyo menarik tangannya.
  Ya. Ada apa-apa ke? Tanya Gary.
  Kenapa dengan awak ni? Awak marahkan saya ke? Tanya Ji Hyo.
  Tak. Jawab Gary.
  Gary memasuki bas tanpa menghiraukan Ji Hyo.
  Kau buat apa dengan Ji Hyo tadi hah? Tanya Jong Ki kerana terlihat Gary dan Ji Hyo di depan pintu bas tadi dari tingkap bas.
  Mana ada apa-apa. Dia tanya aku, ada nampak kau tak? Aku cakap la tak. Jawab Gary tenang.
  Oo... Aku ingatkan kau nak...
  Aku takkan rampas hak orang lain. Jawab Gary sebelum Jong Ki menghabiskan ayatnya.
  Bagus. Tahu takpa. Jong Ki tersenyum.
  Kenapa kau tak layan Ji Hyo tadi? Tanya Haha selepas Gary duduk di sebelahnya.
  Dia bukan milik aku. Jawab Gary mudah.
   ®»®»®»®»®»®»®»®
  Bas berhenti di depan rumah Haha.
  Haha, aku nak tinggal rumah kau satu malam boleh? Tanya Gary.
  Boleh. Jomlah. Ajak Haha.
  Haha dan Gary keluar dari bas. Mereka mengambil beg-beg mereka di dalam bonet bas.
  Pakcik tunggu kejap ya. Saya nak jumpa kawan saya sekejap. Kata Ji Hyo kepada pemandu bas itu.
  Jong Ki masih tidak sedar Ji Hyo tiada di sebelahnya kerana dia masih lena tertidur di atas kerusi bas itu.
  Gary, tunggu sekejap. Gary toleh ke belakang dan melihat kelibat Ji Hyo. Ji Hyo menghampirinya.
  Kamu berdua bincang dulu. Aku masuk dulu. Aku tunggu kau di dalam saja. Kata Haha. Dia memberi ruang kepada pasangan bermasalah ini untuk berbincang masalah mereka.
  Awak nak apa? Tanya Gary.
  Awak tinggal di sini? Tanya Ji Hyo.
  Tidak. Saya sengaja turun di sini sebab tak mahu awak tahu saya tinggal di mana. Jawab Gary tenang.
  Kenapa pula saya tak boleh tahu rumah awak di mana? Suara Ji Hyo sedikit meninggi.
  Adakah awak nak jumpa saya sebab itu saja? Tanya Gary.
  Tidak. Bukan macam itu. Nafi Ji Hyo.
  Habis tu?
  Err...
  Kalau tak tahu apa nak cakap, lain kali jangan jumpa! Gary mengangkat beg-begnya dan melangkah meninggalkan Ji Hyo.
  Bila kita boleh jumpa lagi? Tanya Ji Hyo selepas Gary mengambil beberapa langkah.
  Gary memusingkan badannya dan memandang ke wajah Ji Hyo.
  Kita mungkin takkan jumpa lagi. Jawab Gary.
  Hah! Tapi kenapa? Tanya Ji Hyo dalam keadaan terkejut.
  Takda sebab untuk kita jumpa lagi. Lagipun, awak dah nak kahwin. Mana boleh saya kacau bakal isteri orang. Kata Gary dengan wajah yang serius.
  Tapi apa salahnya kalau saya nak jumpa kawan saya sendiri? Kata Ji Hyo.
  Perkataan 'kawan' itu sudah cukup menyakitkan Gary. Gary kembali melangkah untuk pergi.
  Pin! Pin! Pin! Bas itu sudah membingitkan honnya.
  Tapi macam mana kalau saya nak jumpa awak jugak? Ji Hyo masih tak berputus asa untuk bertanya.
  Awak percayakan takdir? Tanya Gary tanpa menoleh ke belakang.
  Ya. Jawab Ji Hyo ringkas.
  Tunggu saja takdir bergerak mengikut waktunya. Kalau sudah ditakdirkan kita berjumpa, kita berjumpa juga. Gary meninggalkan Ji Hyo.
  Pin! Pin! Pin! Hon berbunyi sekali lagi.
  Apa bising-bising ni! Marah Jong Ki. Dia tersedar daripada tidur kerana bunyi hon yang memekak.
  Jong Ki pelik apabila melihat Ji Hyo tiada di sebelahnya.
  Kau nampak Ji Hyo tak? Dia bertanya kepada Jong Kook dan Kwang Soo yang duduk di belakangnya.
  Kwang Soo menggelengkan kepala.
  Tak. Tadi kitorang tidur. Aku bangun ni pun sebab bunyi hon tu. Nafi Jong Kook. Sebenarnya dia tahu dan nampak semuanya.
  Maaf pakcik, saya lambat. Ji Hyo menaiki tangga bas.
  Sayang, you pergi mana tadi? Tanya Jong Ki dengan muka panik yang dibuat-buat.
  Takda mana-mana. Jangan risau okay. Kata Ji Hyo. Jong Ki membalas dengan senyuman.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Kenapa dia nak apa jumpa kau? Tanya Haha.
  Nak ajak jumpa. Gary menjawab ringkas.
  Wah, ni berita bagus! Habis tu, kau bagi nombor fon kau lah kan?
  Tak langsung.
  Hah? Asal pulak?
  Aku dah tak nak terlampau berharap.
  Apalah kau ni! Sepatutnya kau kena ambil peluang tu. Dia dah nak cuba berbaik dengan kau.
  Biar aje lah. Dia dah nak kahwin pun.
  Tapi.
  Takda tapi tapi bagai. Aku duduk rumah kau ni sebab nak sembang-sembang. Bukannya fikirkan masalah.
  Okay lah. Malam ni kita pergi lepak kelab lah ya.
  Set. Jawab Gary.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Kring! Kring! Kring! Telefon bimbit Haha berdering.
  Hello! Haha menjawab panggilan tersebut tanpa melihat siapa yang menghubunginya.
  Aku mintak maaf. Aku takda maksud macam yang korang fikirkan tu.
  Haha melihat telefon bimbitnya.
  Kau memang kawan tak guna Jong Kook! Kenapa kau mintak maaf kat aku? Sepatutnya kau telefon Gary, bukannya aku!
  Aku faham korang sakit hati dengan aku tapi aku buat semua tu ada sebab. Sambung Jong Kook.
  Sebab apa? Sebab kau nak tengok kawan kau menderita? Marah Haha lagi.
  Kau ingat tak, aku ada cakap yang aku nak buat sesuatu lepas aku dengar Jong Ki burukkan Gary dekat Ji Hyo masa tengah cari kayu api? Tanya Jong Kook di dalam talian.
  Tak. Aku tak ingat pun.
  Aishh! Aku ada cakaplah. Malam ni aku terangkan kat korang. Aku datang rumah kau tau.
  Suka hatilah.
  Talian telefon bimbit dimatikan.
   »®»®»®»®»®»®»®»®
  Tuk! Tuk! Tuk!
  Bunyi ketukan pintu rumah mengganggu Gary dan Haha sedang menonton televisyen.
  Haha pergi membuka pintu sementara Gary masih menfokuskan dirinya menonton televisyen.
  Aku mintak maaf Gary.
  Suara tu macam... Gary menoleh kepalanya ke belakang.
  Kau buat apa kat sini? Tanya Gary dengan wajah yang sedikit terkejut.
  Aku datang sini nak mintak maaf. Aku bukan sengaja nak khianati kau. Aku ada sebab. Aku datang sini pun nak ceritakan hal yang sebenar. Jong Kook memberi penjelasan.
  Aku tak faham. Apa maksud kau? Tanya Gary ragu-ragu.
  Jong Kook duduk di atas sofa begitu juga dengan Haha.
  Sebenarnya pergaduhan yang pertama malam tu, aku dah rancang dari awal lagi. Kata Jong Kook.
  Huh? Gary dan Haha memberikan reaksi yang sama dalam masa yang serentak.
  Maksudnya kau tak pernah anti Gary? Tanya Haha.
  Ya. Aku buat macam tu lepas aku dengar perbualan Jong Ki dengan Ji Hyo masa dalam hutan hari tu. Untuk mendapatkan kepastian, aku perlu cari jalan. Sambung Jong Kook lagi.
  Tapi yang kau mengaku yang kau cintakan Ji Hyo tu betul ke tak? Tanya Gary ingin tahu.
  Memang tak lah. Aku cuma nak tengok keikhlasan kau mencintai dia.
  Jadi, apa yang kau dapat tahu? Tanya Haha.
  Nanti aku cerita. Jom kita keluar pergi makan. Aku laparlah. Kata Jong Kook.
  Macam terkejut aje aku dengar kau lapar. Kata Haha. Mereka bertiga gelak bersama-sama.
  »®»®»®»®»®»®»®»®
  Hmm... Kenyang!
  Okey. Sekarang ceritalah. Kata Haha. Gary hanya mengangguk.
  Macam ni ceritanya. Waktu tengah cari kayu api hari tu, aku tengok Jong Ki dengan Ji Hyo berbual mesra. Sangat manja. Jadi aku ragu-ragu sama ada betul ke dia fitnah kau curang atau kau memang curang. Kata Jong Kook.
  Kau tak percayakan aku ke? Tanya Gary sambil mengerutkan dahi.
  Bukan aku tak percayakan kau, aku cuma ragu-ragu aje. Jawab Jong Kook.
  Habis, kenapa kau tiba-tiba nak cari pasal dengan Gary? Tanya Haha ingin tahu.
  Aku rancang membenci Gary adalah untuk merapatkan diri aku dengan Jong Ki, Kwang Soo, dan Ji Hyo. Dalam tempoh beberapa hari aku bersama diorang, aku dapat banyak info yang meyakinkan. Sambung Jong Kook.
  Contoh info yang kau dapat? Tanya Haha.
  Memang Jong Ki yang upah perempuan yang cuba mengurat Gary malam tu. Jawab Jong Kook.
  Hah? Haha terkejut.
  Kan aku dah cakap. Kau yang tak percayakan aku. Kata Gary.
  Itu isu kecik aje. Isu paling besar ialah dia nak upah aku kalau aku cuba rapat dengan Ji Hyo dan burukkan kau depan Ji Hyo.
  Habis kau kutuklah aku depan Ji Hyo? Tanya Gary.
  Memang tak lah. Upah yang dia bagi tu pun aku tak amik. Jawab Jong Kook.
  Jong Kook menceritakan hal sebenar satu persatu sehinggalah restoran itu hampir ditutup.
  Haha merenung jam tangannya.
  Argghhh! Dah pukul satu pagi? Patutlah mata aku ngantuk sangat. Tak sempat nak rehat lagi hari ni! Haha mengeluh.
  Iyalah. Jomlah kita balik. Aku pun dah ngantuk ni. Jawab Gary.
  Aku tidur rumah kau aje lah malan ni, Haha? Tanya Jong Kook.
  Lagi bagus. Barulah meriah. Jawab Haha.
  Mereka keluar dari restoran bersama-sama.
  Aku macam tak sangka ada orang yang pendengki macam Jong Ki tu. Kata Haha.
  Mereka bersembang sambil berjalan.
  Aku pun tak sangka Jong Ki teruk macam tu sekali. Paranoid! Jawab Jong Kook.
  »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Tuk! Tuk! Tuk!
  Baru saja sesaat enjin kereta dihidupkan, tiba-tiba tingkap kereta diketuk oleh seseorang.
  Kwang Soo!!!
  Mereka semua terperanjat dengan kehadiran Kwang Soo yang mengejut itu.
  Kau buat apa kat sini? Macam mana kau boleh nampak kitorang? Tanya Jong Kook.
  Aku dah lama perhatikan korang sebenarnya. Dari petang tadi aku ikut korang. Jawab Kwang Soo.
  Kau pengendap eh? Tanya Haha tanpa selindung.
  Eh, bukan macam tu! Aku nak cakap sesuatu tapi tak berani aje. Bila aku nampak korang dah nak balik, aku kena beranikan diri untuk cakap juga lah nampaknya. Jawab Kwang Soo kelam-kabut.
  Apa yang kau nak cakap? Tanya Jong Kook.
  Aku nak pesan kat kau, Gary. Hati-hati dengan Jong Ki. Dia ada rancangan baru nak musnahkan kau kalau kau tetap nakkan Ji Hyo.
  Hahahahahaha! Gary ketawa terbahak-bahak.
  Kau cakap kat dia yang aku dah lupakan Ji Hyo. Dia tak payah risau lagi dah. Jawab Gary.
  Kenapa kau cakap macam tu? Kau dah putus asa ke? Tanya Kwang Soo.
  Takda apa-apalah! Jawab Gary.
  Aku masih sayangkan dia tapi hati aku ni sakit macam dirobek-robek! Aku dah tak tahan dengan semua permainan bodoh ni! Detik hati Gary.
  Kau tak boleh macam tu. Kau kena selamatkan Ji Hyo dari setan macam Jong Ki tu! Pinta Kwang Soo.
  Setan? Apa maksud kau? Tanya Jong Kook cemas.
  Panjang ceritanya. Esoklah aku cerita. Kita jumpa kat sini esok pagi. Cadang Kwang Soo.
  Tak boleh! Kau kena cerita kat kitorang malam ni jugak! Kata Haha.
  Hah? Ternganga Kwang Soo di situ.
  Kau lepak aje rumah aku malam ni. Cerita kat kitorang daripada A sampai Z! Kata Haha lagi.
  Hmm... Bagus jugak idea tu. Okay. Kwang Soo menerima pelawaan Haha itu.
  Hah? Tak payah lah kau ikut kitorang. Mesti Jong Ki yang hantar kau datang sini kan? Tanya Gary ragu-ragu.
  Sumpah aku datang sorang aje. Aku betul-betul nak kau tolong Ji Hyo. Kata Kwang Soo jujur.
  Aku percayakan dia, jadi kau kena cuba percayakan dia. Tegur Jong Kook.
  Gary cuba memahami keadaan dan dia setuju untuk membenarkan Kwang Soo bermalam bersama-sama mereka.

*Maaf kerana sudah lama tidak mengeluarkan bab-bab seterusnya. Idea tiada! Maaf sekali lagi "(

Rabu, 26 Februari 2014

Chapter 11 : Expression of Feelings

  They're already sitting in order in the hall camp. Ji Hyo is getting ready on of the stage.
  I already know how I want to express my heart's content. Gary whispered at Haha's ear.
  How? Haha asking.
  What you see in front of us right now? Ask Gary.
  Ehmm... Suk Jin's head? Answer Haha.
  Do not nonsense. Gary patting Haha's head while whiffed.
  Then? Oo... I know! Ji Hyo right? Haha guess again.
  Aishhh! Gary patted his forehead.
  I mean, the piano in front there. Gary said.
  I see. So? Haha asked.
  Is that okay if I express my feelings while I sing? Gary asked for Haha's opinions.
  You want to sing what song? Haha asked.
  Just wait and see. Gary hides a secret.
  Keep continue Ji Hyo. Suk Jin authorize Ji Hyo to speak.
  The first time I saw you, I was very impressed by your courage. You try to recognize the contents of my heart even though you do not know whether you succeed or not. For that, I accepted you in my life. During in love with you, I feel very excited and happy. But the joy is gone after you cheated me! I do not regret not telling about us to daddy. If I story it to daddy, I'm sure he will disappointed.
  Meaning you have love someone else without daddy knowledge? Ask Suk Jin curious.
  Yes. Ji Hyo slowly nodded.
  Suk Jin was startled to hear a confession from Ji Hyo.
  Just go on, sweetheart. Instruct Jong Ki.
  Actually Jong Ki can not wait to hear Ji Hyo praise him.
  But why did you say daddy will be disappointed? Ask Suk Jin.
  Because he was a cheater! Because of him, Ji Hyo's heart becomes wound! Luckily Jong Ki there to accompany me. He was always calm me when I was sad. Because of that, Ji Hyo accept him in my life.
  You've swallowed my instigation, Ji Hyo! Poor you Gary! Jong Ki show his wicked smile.
  But the happiness was not so long. He reappeared in my life. We became friends but he seems unable to accept that Ji Hyo and Jong Ki will marry. The most problem is, there is other man who expresses his love to me. These things makes me worry! Which one should I choose? Jong Ki? Old lover? Or the guy suddenly appeared? All of that, I hand on destiny.
  Listeners in front of Ji Hyo applause her for his courage to express all the pent-up feelings.
  However, Gary idle. Gary disappointed that Ji Hyo still do not believe him. She still considers himself as a dishonest man.
  I know how you feel. I can understand it. Haha said softly. Gary just smile.
  Jong Kook walk go on stage. All eyes are watching him.
  I actually know one man who suddenly appeared in Ji Hyo's life. Jong Kook said.
  Hall echoed with the question of 'who?'.
  Gary and Haha look at each other.
  Actually the man is me.
  All of them are dumbfounded by the statement.
  Jong Ki who sit behind Ji Hyo, booted her shoulder. Ji Hyo looks at back.
  He? Ji Hyo just nodded to his question.
  Jong Ki stand up and shout at Jong Kook.
  Useless! I thought you're going to help me! But you're even the same! Angry Jong Ki.
  Sorry, I do not intend too! Feelings, we really can not stop it. If you already like someone, then it just said we like . I tried to avoid this feeling away but I could not. Jong Kook explain.
  Jong Ki rampage. He come on stage to warn Jong Kook for not to disturb her fiance but Ji Hyo manage to block him.
  Patience! He's not wrong. I belong to you only. Jong Ki meek to hear the persuasion of his lover.
  Gary at behind, already flaming on fire (angry). His heart was bleeding when Ji Hyo gave Jong Ki with the love word. Contrite heart for sentence was not directed at him.
  Jong Kook steps down from the stage and do not want to find another problem.
  Haha go on the stage after receiving instructions from Jae Suk.
  My heart expressions is not related about my love. I want to express my very sore now because I was sad to see my bestfriend disappointed on his love. Haha start talking.
  My bestfriend had breakup because of slandered. I am very upset with him. If that girl is in front of me, I will pluck her eyes, then let her eyeball out. She was stupid because believe others person than herself beloved love. However, I respect my friend because his love never changes. He is still waiting for that girl. He once told me, "I admit I was not the first park in his heart, but I promise to make sure I was the first guy who can unlock his heart because the key now belong and available to me". His confidence make me more hate to that stupid girl because she muff the half-dead man's love.
  Haha got very thunderous applause from the audience in the hall. Haha and Gary was also surprised by the response they got. Haha never thought, many people love to hear about Gary's love story.
  Yet behind the pride of the people, there is a confused heart.
  Did he tell about Gary? If that person was Gary, does this mean I was the stupid girl? Ji Hyo asked herself.
  Gary, your turn come now. Instruct Suk Jin.
  Good luck! Haha give encouragement to Gary.
  Gary head to the piano. He pull a chair and he sit on it.
  What you are trying to do? Ask Jae Suk.
  I do not know how to speak so talkative. Can I express my feelings through the song? Gary said obviously.
  Please welcome. Suk Jin said.
  Gary open the lid of the piano. He is moving his fingers before starting the show.
  Because my ex just consider me as a friend, I hope she can hear this song in front of me now. Gary look right up at Ji Hyo.
  His fingers start pressing the piano nodes and begin to sing.

I heard you love him so much,
I heard your heart already be with him,
He will become your living and died partner,
I just become your friend...

It's hurt to admit you're my friend,
I forced myself to accept the fact,
I'm sure I will not forget this love,
You splashing fire, burn our old memories,
I don't know to assess your love,
I cannot able to defent it...

Leave me,
I'll accept slowly,
The more I'm sick,
The more you happy,
Why I become weak?
I really didn't expect it,
She bring my heart,
With her...

  Without realizing it, Gary tears fell down while singing the song. He seems to empathize with and experience the situation.
  All the crowded in the hall stood up and give a standing ovation to Gary highly. Haha approach Gary and gives him a hug.
  Wipe your tears. Its look bad. Haha said. They laugh together.
  However, Ji Hyo feel pain with the tunes. Is that me that he meant in that song?

* Want to know what happen next? Wait and see ^^
However, thank you to readers.
The real song entitled 'Bahagiamu Deritaku' sing by Hafiz Suip.

Bab 11 : Luahan Perasaan

  Mereka semua sudah duduk teratur di dewan kem. Ji Hyo juga sudah bersedia di hadapan pentas.
  Aku dah tahu macam mana cara nak luahkan isi hati aku. Gary berbisik ke telinga Haha.
  Macam mana? Haha bertanya.
  Apa yang kau nampak kat depan kita sekarang ni? Tanya Gary.
  Ehmm... Kepala Suk Jin? Jawab Haha.
  Jangan merepeklah. Gary menepuk kepala Haha sambil tergelak kecil.
  Habis tu? Oo... Aku tahu! Ji Hyo kan? Haha cuba meneka lagi.
  Aduh! Gary menepuk dahinya pula.
  Maksud aku, piano yang di depan itu. Kata Gary.
  Nampak. Jadi? Haha bertanya lagi.
  Kalau aku luahkan perasaan sambil nyanyi okay tak? Gary meminta pendapat Haha.
  Kau nak nyanyi lagu siapa? Haha bertanya lagi.
  Tunggu dan lihat. Gary menyembunyikan rahsia.
  Teruskan Ji Hyo. Suk Jin memberi kebenaran kepada Ji Hyo untuk bersuara.
  Pertama kali saya nampak awak, saya sangat tertarik dengan keberanian awak. Awak cuba mengenali isi hati saya walaupun awak tak tahu sama ada awak berjaya atau tak. Sebab tu, saya terima awak dalam hidup saya. Sepanjang berkenalan dengan awak, saya rasa sangat gembira dan bahagia. Tapi kesukaan itu hilang selepas awak curang! Saya tak menyesal tak menceritakan tentang hal kita pada daddy. Kalau saya cerita pada daddy, dia juga pasti kecewa.
  Maknanya kamu pernah bercinta tanpa pengetahuan daddy? Tanya Suk Jin ingin tahu.
  Ya. Lambat-lambat Ji Hyo mengangguk.
  Suk Jin terkejut besar apabila mendengar pengakuan daripada anaknya.
  Teruskan, sayang. Arah Jong Ki.
  Sebenarnya Jong Ki tak sabar mahu dengar Ji Hyo memujinya.
  Tapi kenapa kamu cakap daddy pasti akan kecewa? Tanya Suk Jin.
  Sebab dia curang! Sebab dia, hati Ji Hyo luka! Nasib baik Jong Ki ada menemani Ji Hyo. Dia yang selalu tenangkan Ji Hyo bila Ji Hyo sedih. Sebab tu Ji Hyo terima dia dalam hidup Ji Hyo.
  Kau dah termakan hasutan aku, Ji Hyo! Kesian kau Gary! Jong Ki tersenyum jahat.
  Tapi kegembiraan tu tak lama. Dia muncul semula dalam hidup Ji Hyo. Kami menjadi kawan tapi dia seolah tak dapat menerima bahawa Ji Hyo akan berkahwin dengan Jong Ki. Tambah lagi satu masalah, bila ada seseorang lelaki lain yang meluahkan cintanya pada Ji Hyo. Ji Hyo menjadi runsing! Harus memilih yang mana satu? Jong Ki? Kekasih lama? Lelaki yang tiba-tiba muncul? Semua tu Ji Hyo serahkan pada takdir.
  Pendengar-pendengar di depan Ji Hyo memberikan tepukan kerana keberaniannya untuk meluahkan segala perasaan yang terpendam.
  Namun, Gary berdiam diri saja. Gary kecewa kerana Ji Hyo masih tidak mempercayainya. Dia masih menganggap dirinya sebagai lelaki yang curang.
  Aku tahu perasaan kau. Aku faham. Kata Haha perlahan. Gary tersenyum kecil.
  Jong Kook sudah berada di atas pentas. Semua mata memerhatikannya.
  Sebenarnya saya kenal siapa lelaki yang tiba-tiba muncul dalam hidup Ji Hyo. Kata Jong Kook.
  Dewan bergema dengan soalan 'siapa?'.
  Gary dan Haha memandang antara satu sama lain.
  Sebenarnya lelaki itu adalah saya.
  Kesemua mereka ternganga dengan kenyataan tersebut.
  Jong Ki yang duduk di belakang Ji Hyo, mencuit bahunya. Ji Hyo menoleh ke belakang.
  Dia? Ji Hyo hanya mengangguk dengan pertanyaan itu.
  Jong Ki berdiri dan menengking Jong Kook.
  Kau memang tak guna! Aku ingat kau nak tolong aku! Rupanya kau pun sama! Marah Jong Ki.
  Maaf, aku tak berniat pun! Perasaan, kita tak boleh nak halang. Kalau dah suka, ia cakap suka. Aku dah cuba jauhkan perasaan ni tapi tak boleh. Jong Kook memberi penjelasan.
  Jong Ki mengamuk. Dia naik ke atas pentas untuk memberi peringatan kepada Jong Kook supaya jangan mengganggu tunangnya tapi sempat dihalang oleh Ji Hyo.
  Sabar! Dia tak salah. Saya milik awak sorang aje. Lembut hati Jong Ki apabila mendengar pujukan daripada kekasih hatinya itu.
  Gary yang berada di belakang sudah berapi. Hatinya luka berdarah apabila Ji Hyo mengungkapkan ungkapan cinta kepada Jong Ki. Remuk hatinya kerana ayat itu bukan ditujukan kepadanya.
  Jong Kook menuruni tangga dan tidak mahu mencari masalah lagi.
  Haha naik ke pentas selepas mendapat arahan daripada Jae Suk.
  Luahan hati saya ini tiada kena-mengena pasal cinta. Saya mahu luahkan perasaan saya yang sangat sakit sekarang ni sebab melihat kawan baik saya kecewa. Haha memulakan bicara.
  Kawan baik saya sudah putus cinta kerana difitnah. Saya sangat sakit hati dengan perempuan tu. Kalaulah dia ada di depan mata saya, saya akan cungkil mata dia, biar terkeluar biji mata dia tu. Bodohnya dia sebab mempercayai orang lain berbanding kekasihnya sendiri. Namun, saya hormat kawan saya tu sebab cintanya tak pernah berubah. Dia masih menunggu wanita tersebut. Dia pernah cakap pada saya, "aku mengaku aku bukan yang pertama yang singgah di hatinya, tapi aku berjanji akan pastikan, aku adalah lelaki pertama yang dapat membuka kunci hatinya sebab kuncinya sekarang ada pada aku". Keyakinannya menambahkan kebencian saya terhadap wanita bodoh tu sebab dah menyia-nyiakan lelaki yang setengah mati mencintainya itu.
  Haha mendapat tepukan yang sangat gemuruh daripada seluruh pendengar di dalam dewan. Haha dan Gary juga terkejut dengan sambutan yang mereka dapat. Haha tidak menyangka, ramai yang menyukai kisah cinta Gary.
  Namun disebalik kebanggaan orang ramai, ada hati yang keliru.
  Dia cerita pasal Gary ke? Kalau pasal Gary, maknanya akulah perempuan bodoh tu? Ji Hyo menyoal dirinya sendiri.
  Gary, giliran kamu pula. Arah Suk Jin.
  Semoga berjaya! Haha memberikan semangat kepada Gary.
  Gary menuju ke arah piano. Kerusi ditarik dan dia duduk di atasnya.
  Kamu buat apa tu? Tanya Jae Suk.
  Saya tak pandai bercakap. Jadi, saya nak luahkan perasaan saya melalui lagu boleh? Jelas Gary.
  Dialu-alukan. Silakan. Kata Suk Jin.
  Gary membuka penutup piano itu. Dia menggerakkan jari-jemarinya sebelum memulakan persembahan.
  Disebabkan bekas kekasih saya hanya menganggap saya sebagai seorang kawan, saya harap dia dapat dengar lagu ni. Gary memandang tepat ke arah Ji Hyo.
  Jari-jemarinya mula menekan nod-nod piano tersebut dan mula menyanyi.

Ku dengar kau cinta sangat padanya,
Ku dengar hatimu kini miliknya,
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati,
Aku menjadi sahabatmu...

Siksanya mengakui kau teman biasa,
Terpaksa ku terima itu hakikatnya,
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta,
Kau percik api membakar kenangan lama,
Aku tak tahu menilai cintamu,
Aku tak mampu pertahankan...

Tinggalkanku,
Perlahan-lahan ku terima,
Semakinku sakit,
Semakin kau bahgia,
Mengapakah aku jadi lemah?
Sungguhku tak sangka,
Dia membawa jantungku,
Bersamamu...

  Tanpa disedari, air mata Gary jatuh sambil mendendangkan lagu tersebut. Dia seolah-olah menjiwai dan mengalami situasi tersebut.
  Kesemua yang berada di dewan berdiri dan memberikan tepukan yang sangat gemuruh kepada Gary. Haha datang menghampiri Gary dan memeluknya.
  Lap air mata kau tu. Buruk aku tengok. Kata Haha. Mereka ketawa bersama-sama.
  Namun, Ji Hyo merasa sakit dengan dendangan lagu tersebut. Akukah perempuan yang dimaksudkan tu?

* Nak tahu apa jadi lepas tu? Tunggu dan lihat ^^
Walau apa-apa pun, terima kasih kerana membaca.

Isnin, 24 Februari 2014

Chapter 10 : Conflict

[Day 8]
  On the way down the hill, Jong Ki once again looking for a trouble.
  Can we exchange the group for a second? Until we reach at the homestay later. I have an important things to talk about with Ji Hyo. Can you go with Kwang Soo first? Jong Ki ask for permission.
  Just for awhile okay. Jong Kook said that allowing the exchange of group members until they reach the main gathering site later.
  Sweetheart, you need to believe me this time. I speed up our wedding date there is a reason. I don't make it for a fun. Jong Ki said.
  What's your reason? Why do you want to speed up our wedding date? Do you know I'm not ready to become someone wife soon? Ji Hyo headache when she think about this problem.
  Oh, so you still love that ugly boy right? Jong Ki raise his voice.
  What's wrong with you? Do not look for a trouble again! Ji Hyo turn to be angry.
  Not me but the problem now is you! You just admitted that you still love Gary right? Jong Ki stare into Ji Hyo's eyes.
  I get lazy to think about this anymore! Ji Hyo continues her journey regardless of Jong Ki.
  You're foolish person to believe Gary again! Jong Ki said with angry tone from behind.
  Ji Hyo turn back again.
  What did you say to me? Foolish? Ask Ji Hyo with her flat voice.
  Yes. You're foolish. You know what Gary had a plan for splitting up our relationship. You do not realize is it? He's trying to ruin our relationship! Ki Jong said.
  What do you mean? Ask Ji Hyo.
  Before this camp is over, Gary will make sure we gonna fight. He will make sure we break up. That's why I take immediate action. I speed up our wedding date so that he would die idea later. Explain Jong Ki.
  I do not believe it. Said Ji Hyo slow.
  Why? Do you remember when he become one group with you? He want to get close with you right? He want you come back to him right? For what? The reason is he does not like to see our relationship like this! Jong Ki said.
  I do not feel like that. Answer Ji Hyo steadily.
  Why are you being like this? If not, remember back what he ever made it to you last time! He save another girl behind your back! He intrigue you! He denied the truth! I still keep the evidence with me! That guy is useless!
  A punches perch on Jong Ki's cheek.
  You're extreme right now! You slander me all sorts! You accuse me it is! What is your problem! Angry Gary.
  Gary and Haha had long listen the conversations between Jong Ki and Ji Hyo behind nearby bushes. After Gary felt Jong Ki was too much, he went out of the bushes, being so angry. Haha also could not stop him.
  Was it wrong for me? If you're not wrong, you do not get angry like this! Why? You scared? Ask Jong Ki rough.
  I become like this because you're slandering me stupid! Another punches hit on Jong Ki's stomach.
   Enough Gary! We can settle this with a good way. Haha try to break up the fight.
  Come on Gary! I do not understand you! We will get married soon. So do not bother us anymore. Said Ji Hyo.
  But I love you. Answer Gary.
  You had said the same thing before, but what you do? You have a scandal! Angry Ji Hyo.
  All is not right! Gary denies.
  I do not want to hear any more excuses from you! Ji Hyo grap Jong Ki's hand and move on. They leave Gary and Haha behind.
  Are you sure you love him? Gary's question makes Ji Hyo's footsteps stop.
  I really love my future husband, Song Jong Ki! Answer Ji Hyo while never look at back.
  Enviroment becomes quiet for a moment.
  You're still my friend. Continue Ji Hyo and left.
  Gary try to control his feelings, but his eyes are glazed. Gary detain his tears for not to fall.
  Gary, patient! I understand how do you feel. Do not give up. You are not wrong and you should be upright a justice. Grab your love back! Haha give words of encouragement to Gary.
  But you do not hear yourself just now? She thought I was just a friend. Answer Gary weak.
  Wake up Gary! Where's your spirit? Have you forgotten what gonna happen tonight? Camp fire! Let us know all your hearts. Do not lock the feelings again. I know you will not easily give up. Haha said.
  I'll try. Answer Gary.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  It's look like gonna rain tonight. Kwang Soo said.
  All members look at the sky.
  Does not matter. We will continue this activity. Do not worry. Answer Suk Jin.
  If it rains later, we move down the hall to continue the activity. Continue Jae Suk.
  Jong Kook, Kwang Soo, and Jong Ki bonfire. While others were sitting around a campfire circle.
  Let us start from Du Jun first. After that, we will be in a clockwise direction turn.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Pomm!
  When it was Kwang Soo turn, lightning and thunder was appeared.
  I want to express something. Actually I already can not stand living with him! I feel like everyone to know that he was no use! My heart aches when close to him! I do not want to have any more contact with him! Kwang Soo rage.
  Who is that? Friends or love? Ask Jae Suk.
  Keep it as a secret. Answer Kwang Soo but everybody laughing at him because his style speaks very funny.
  Jong Ki, go on. Suk Jin said.
  I really love her. All my heart. I'll never leave her even an inch because she is too valuable to me. If she not aside, I'm dead. If without her, I'm lonely. She is everything. But if there is a block of our love, I'll be looking for the person to give a reminder! I want to live with her, forever. Jong Ki hold Ji Hyo's hand who is sitting next to him.
  All members give a big hand to this couple's love.
  Gary and Haha looked at each other.
  You think he is sincere? Haha ask.
  If you do not ask me, I think you know what the answer right? Gary said.
  They both laughed.
  Do you think I make a funny? Jong Ki stare up at Gary and Haha.
  You do not misunderstand. We not laughing at you. I'm laughing at Gary. Answer Haha. Gary surprised when Haha mention his name.
  What did you stalk me to him huh? Angry Jong Ki.
  I do not do anything wrong. Hahahah. Gary continued to laugh.
  Actually just now I farted. Haha laughed as he heard me fart. Gary said.
  Everyone is laughing, including Jae Suk and Suk Jin.
  Cute to see you smile like that. Gary said while he look at Ji Hyo.
  Hey! You said louder you know? Haha elbowed Gary.
  Gary quickly apologized to Jong Ki.
  Sorry Jong Ki. You do not misunderstand.
  Because many people there, Jong Ki not keep going to become a giant.
  Rain has dropped mists.
  Ji Hyo, you want to stay here or we continue on in? Ask Suk Jin.
  Inside. Later when torrential rain already, no need for moddled.
  Otherwise, Ji Hyo have much input to express.
  Ji Hyo look at Gary, Jong Kook, and Jong Ki.

* What exactly is in the hearts Ji Hyo? Stay tuned for the next chapter.

Bab 10 : Konflik

[Hari ke-8]
  Semasa dalam perjalanan menuruni bukit, Jong Ki sekali lagi mencari masalah.
  Kita tukar kumpulan sekejap boleh tak? Hingga kita sampai dekat homestay nanti. Aku ada benda mustahak nak bincang dengan Ji Hyo. Kau pergilah kat Kwang Soo dulu eh? Jong Ki meminta kebenaran.
  Sekejap aje tau. Kata Jong Kook membenarkan pertukaran ahli kumpulan sehingga mereka sampai ke tapak berkumpul utama.
  Sayang, kali ni you kena percaya cakap I. I cepatkan tarikh perkahwinan kita ada sebab. Bukannya I suka-suka. Kata Jong Ki.
  Apa alasan you? Kenapa you nak cepatkan tarikh perkahwinan kita tu? You tahu tak I belum bersedia nak jadi isteri orang lagi? Pening kepala Ji Hyo apabila memikirkan masalah mereka ni.
  Oh, jadi betullah yang you masih sayangkan budak hodoh tu? Jong Ki meninggi suara.
  Kenapa dengan you ni? Janganlah cari masalah lagi! Tiba giliran Ji Hyo pula marah.
  Bukan I yang bermasalah sekarang ni tapi you! You mengaku aje lah yang you cintakan Gary lagi kan? Jong Ki memandang tepat ke mata Ji Hyo.
  I dah malas nak fikir pasal ni lagi! Ji Hyo meneruskan perjalanannya tanpa menghiraukan Jong Ki.
  You tu bodoh sebab percayakan Gary! Marah Jong Ki dari belakang.
  Ji Hyo memusingkan badannya semula.
  You cakap I apa tadi? Bodoh? Tanya Ji Hyo dengan suara yang mendatar.
  Ya. You tu bodoh. You tahu tak Gary ada rancangan untuk pisahkan hubungan kita. You tak sedar ke hah? Dia cuba nak rosakkan hubungan kita? Kata Jong Ki.
  Apa maksud you? Tanya Ji Hyo.
  Sebelum kem ni tamat, Gary akan pastikan kita bergaduh. Dia akan pastikan kita putus. Sebab tu I ambil langkah segera. I cepatkan tarikh perkahwinan kita supaya dia akan mati idea. Terang Jong Ki.
  I tak percaya. Kata Ji Hyo perlahan.
  Kenapa pula? You ingat tak sepanjang dia satu kumpulan dengan you? Dia nak rapati you kan? Dia nak you balik pada dia kan? Sebab apa? Sebabnya dia tak suka tengok hubungan kita ni! Kata Jong Ki.
  I tak rasa macam tu. Jawab Ji Hyo.
  You ni dah kenapa? Kalau tak pun, ingat balik apa dia pernah buat kat you dulu! Dia simpan perempuan lain belakang you! Dia tipu you! Dia nafikan kebenaran! I masih simpan bukti-bukti tu! Dia tu memang lelaki tak guna!
  Satu tumbukan hinggap di pipi Jong Ki.
  Kau ni memang dah melampau! Kau fitnah aku macam-macam! Kau tuduh aku itu ini! Apa masalah kau! Marah Gary.
  Dia dan Haha sudah lama mengendap perbualan Jong Ki dan Ji Hyo di belakang semak berdekatan. Selepas Gary rasakan Jong Ki sudah melampau, dia terus keluar dari semak kerana terlalu marah. Haha juga tidak sempat menghalangnya.
  Salah aku ke? Kalau kau tak salah, kau tak marah macam ni! Kenapa? Kau takut eh? Tanya Jong Ki kasar.
  Aku marah macam ni sebab kau fitnah aku bodoh! Satu lagi tumbukan kena di perut Jong Ki.
  Dahlah Gary! Kita boleh selesaikan cara baik. Haha cuba meleraikan pergaduhan.
  Sudahlah Gary! Saya tak fahamlah dengan awak ni! Kami dah nak berkahwin. Jadi jangan ganggu kami lagi. Kata Ji Hyo.
  Tapi saya cintakan awak. Jawab Gary.
  Dulu pun awak pernah cakap perkara yang sama tapi apa awak buat. Awak curang! Marah Ji Hyo.
  Semua tu tak betul! Gary menafikan.
  Saya dah tak nak dengar apa-apa lagi daripada awak! Ji Hyo menarik tangan Jong Ki dan meneruskan perjalanan. Mereka meninggalkan Gary dan Haha di belakang.
  Awak pasti awak cintakan dia? Soalan Gary menghentikan langkah kaki Ji Hyo.
  Saya sangat mencintai bakal suami saya, Song Jong Ki! Jawab Ji Hyo tanpa menoleh ke belakang.
  Keadaan menjadi sunyi seketika.
  Awak masih kawan saya. Sambung Ji Hyo dan terus beredar dari situ.
  Gary cuba mengawal perasaan namun matanya sudah berkaca. Air mata itu ditahan supaya tidak jatuh.
  Sabarlah Gary! Aku faham perasaan kau. Jangan mudah putus asa. Engkau tak salah dan kau harus tegakkan keadilan. Rebut balik cinta kau tu! Haha memberi kata-kata semangat kepada Gary.
  Tapi kau dengar sendiri tadi kan? Dia anggap aku kawan aje. Jawab Gary lemah.
  Bangun Gary! Mana semangat kau? Kau dah lupa ke malam ni ada apa? Camp fire! Luahkan semua isi hati kau. Jangan pendamkan lagi. Aku tahu kau tak cepat mengalah. Kata Haha.
  Aku akan cuba. Jawab Gary.
   »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Macam dah nak hujan aje malam ni. Kata Kwang Soo.
  Semua ahli memandang ke langit.
  Takpa. Kita akan teruskan juga aktiviti ni. Jangan bimbang. Jawab Suk Jin.
  Kalau hujan turun nanti kita berpindah ke dewan untuk teruskan aktiviti. Sambung Jae Suk.
  Jong Kook, Kwang Soo, dan Jong Ki menyalakan unggun api. Manakala yang lain sudah duduk membuat bulatan mengelilingi unggun api tersebut.
  Baiklah kita mulakan dari Du Jun dulu. Selepas itu, kita akan mengikut arah jam.
  »®»®»®»®»®»®»®»®»
  Pomm!
  Apabila tiba giliran Kwang Soo, petir dan guruh sudah kedengaran.
  Saya ingin meluahkan sesuatu. Sebenarnya saya dah tak tahan hidup dengan dia! Saya rasa macam nak bagi tahu semua orang yang dia tu tak guna! Saya sakit hati bila berhampiran dengan dia! Saya tak nak ada apa-apa hubungan lagi dengan dia! Kwang Soo melepaskan geram.
  Siapakah orang tu? Kawan atau cinta? Tanya Jae Suk.
  Biarlah rahsia. Jawab Kwang Soo tetapi semua orang gelakkan dia kerana gayanya bercakap yang sangat lucu.
  Jong Ki, teruskan. Kata Suk Jin.
  Saya amat mencintai dia. Sepenuh hati saya. Saya takkan pernah tinggalkan dia walaupun seinci sebab dia terlalu berharga buat saya. Kalau dia tiada, saya mati. Kalau tanpa dia, saya sunyi. Dialah segala-galanya. Tapi kalau ada yang menghalang cinta kami, saya akan cari orang itu sampai jumpa! Saya mahu hidup dengannya, selama-lamanya. Jong Ki memegang tangan Ji Hyo yang duduk di sebelahnya.
  Semua ahli memberi tepukan yang gemuruh kepada pasangan bercinta ini.
  Gary dan Haha memandang sesama sendiri.
  Kau rasa dia ikhlas ke? Haha bertanya.
  Kalau kau tak tanya aku pun, aku rasa kau tahu apa jawapannya kan? Kata Gary.
  Mereka berdua ketawa kecil.
  Kau ingat aku buat kelakar ke? Jong Ki memandang tepat ke arah Gary dan Haha.
  Kau jangan salah faham. Kitorang bukan gelakkan kau. Aku gelakkan Gary. Jawab Haha. Terkejut Gary namanya disebut.
  Apa kau mengumpat aku pada dia hah? Marah Jong Ki.
  Aku tak buat apa-apa lah. Hahahah. Gary sambung ketawa.
  Sebenarnya tadi aku terkentut. Haha gelak sebab dia dengar kentut aku. Kata Gary.
  Semua orang tergelak besar termasuk Jae Suk dan Suk Jin.
  Comellah tengok awak senyum macam tu. Kata Gary sambil memandang Ji Hyo.
  Hey! Kau cakap kuat tahu tak? Haha menyiku Gary.
  Cepat-cepat Gary minta maaf kepada Jong Ki.
  Maaf Jong Ki. Kau jangan salah faham.
  Disebabkan ramai orang di situ, Jong Ki tidak menjadi untuk mengamuk.
  Hujan pula sudah turun rintik-rintik.
  Ji Hyo, kamu mahu teruskan di sini atau kita sambung di dalam? Tanya Suk Jin.
  Kat dalam aje lah. Nanti kalau hujan dah lebat, tak perlulah kelam-kabut.
  Lagipun Ji Hyo ada banyak benda nak luahkan. Sambung Ji Hyo.
  Ji Hyo memandang Gary, Jong Kook, dan Jong Ki.

* Apakah isi hati Ji Hyo sebenarnya? Nantikan bab seterusnya.